Thursday, 31 December 2015

Selamat Tinggal 2015

Hari ni adalah hari terakhir bagi tahun 2015. Pasti banyak kenangan yang berlalu... Tahun 2015 bagi aku takdelah mencabar sangat. Berbanding tahun2 sebelumnya. gitewww!

Lagi2 Zidan telah berjaya menamatkan pengajiannya selama 3 tahun itu. yeay! Pada Nov 2014 telah tamat zaman belajarnya. Dan awal tahun 2015 rezeki dia dapat kerja walaupun bukan dibidangnya.. tapi boleh dapat pengalaman baru. Di Sabah plak tuh!

2 benda yang berlaku dalam hidup. Walaupun sudah setahun lebih berlalu. Berhutang dengan bank selama 9 tahun sempena umur yg ke-25 pada tahun 2014 yang lalu.  hahaha!


Yang kedua. Rezeki dapat kerja ditempat lain. 2 tahun aku di syarikat itu. Memang niat taknak cari kerja lain. aku lah orang yang paling taknak tukar kerja sebab aku okey2 je di situ. Tapi end of April aku terima panggilan untuk interview. Aku berjaya. Terkejut mak! 6 bulan beberapa hari. aku dah sign surat untuk confirm. Now tinggal surat official je.. dated still this year. So dapat la merasa prorate jugak. even tak dapat bonus full pon. My 1st day 16 June 2015.. 

Tak pernah amek tahu nama company ni. Update resume latest 2013. Tak tahu apa benefit kerja di GLC company. Tak berminat nak tukar kerja lain... hahaha!







Bab pegi holiday di Hong Kong Feb 15 & Krabi, Thailand April 15 tu biasa2 sahaja. Tapi Boracay, Philippines tetapi dihati.  Kalau nak ikotkan banyak sangat kisah2 throwback aku...


WISHLIST DAN AZAM TAHUN BARU 2016...

1 ) Beli rumah
- Dah booking. Tinggal loan lulus. Akan ku usahakan. Memandangkan aku tukar kerja baru dan komitmen yang aku ada. sebelum kahwin nak ada rumah siap2... kalau dapat bonus nak buat kicthen kabinet. muahaha!

2 ) ' Hadiah '
- Ada sesuatu aku nak buat untuk orang tua aku sebelum aku kahwin.

3 ) Bawa Mereka Bercuti
- Tengah survey2 tempat percutian menarik di Malaysia. Bawak kedua ibubapa aku berjalan. Mungkin di pulau... Cameron macam boring orang cakap...

4 ) Kahwin
- Hahaha! Ramai orang sibuk dok tanya tapi aku rilek2 jerkkk. Europe Trip Honeymoon. Yang paling best backpackers! Idea asal Zidan yang suka membuli aku yang malas berjalan. hehe! 

5 ) Jadi anak yang baik
- Jadi yang lebih baik untuk agama... Jangan tinggal solat walaupun sesibuk mana, setaksihat mana... Ameenn!

Okbai!


No comments:

hhhh

hhhh